PERNYATAAN MASALAH DALAM KAJIAN
Jurnal 1: Listening to Parents’ Voices: Participatory Action Research in The Schools
Oleh Christine J. Ditrano dan Louise Bordeaux Silverstein
Pernyataan Masalah:
Oleh Christine J. Ditrano dan Louise Bordeaux Silverstein
Pernyataan Masalah:
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji tentang bagaimana pihak sekolah dan ibu bapa yang mempunyai anak kurang upaya dari segi emosi boleh bekerjasama. Ia bertujuan untuk meningkatkan kerjasama diantara sekolah dan ibu bapa, bagi memperbaiki perkhidmatan kepada kanak-kanak dan menghasilkan satu model yang bukan sahaja boleh digunakan di sekolah tetapi juga kaedah klinikal yang lain. Ia juga menggambarkan bagaimana kajian kerjasama membina modal budaya dan sosial untuk individu dan masyarakat.
Jurnal 2: The Effects Of Pictures And Prompts On The Writing Of Students In Primary Grades: Action Research By Graduate Students At California State University, Northridge
Pernyataan Masalah:
Terdapat kesukaran pada guru untuk memupuk kemahiran menulis di kalangan pelajar. Terdapat pelbagai perkara yang mempengaruhi proses menulis iaitu tingkah laku pelajar terhadap penulisan, kebolehan pelajar, minat terhadap topik, latar belakang pengetahuan, dan juga pengalaman. Kajian ini mengkaji respon pelajar sekolah rendah apabila diminta menulis menggunakan gambar dan prompt, dan juga apabila diminta menulis menggunakan prompt sahaja.
Pernyataan Masalah:
Terdapat kesukaran pada guru untuk memupuk kemahiran menulis di kalangan pelajar. Terdapat pelbagai perkara yang mempengaruhi proses menulis iaitu tingkah laku pelajar terhadap penulisan, kebolehan pelajar, minat terhadap topik, latar belakang pengetahuan, dan juga pengalaman. Kajian ini mengkaji respon pelajar sekolah rendah apabila diminta menulis menggunakan gambar dan prompt, dan juga apabila diminta menulis menggunakan prompt sahaja.
Jurnal 3: An Action Research Exploration Integrating Student Choice and Arts Activities in a Sixth Grade Social Studies Classroomskan
1. Guru mendapati pelajar lebih banyak masa difokukan kepada matapelajaran matematik dan pembacaan sedangkan matapelajran pendidikan sosial diperuntukkan waktu yang sedikit. pendidikan sosial sangat penting untuk menghubungkan pelajar dengan dunia luar dalam pelbagai aspek seperti budaya, sejarah dan sebagainya.
2. Guru memikirkan cara yang terbaik untuk menarik minat pelajar ketika belajar matapelajaran pendidikan sosial di dalam bilik darjah agar pembelajaran yang diperolehi oleh pelajr lebih bermakna
No comments:
Post a Comment