TAJUK : PENGINTEGRASIAN VIDEO DAN SMART KIT UNTUK PELAJAR BERMASALAH PENDENGARAN
Cadangan untuk mini kajian tindakan kumpulan kami ialah dengan mengintegrasikan teknologi dalam pengajaran dan pembelajaran ialah dengan menggunakan bahan elektronik dan bukan elektronik. Kami menggunakan video dan juga smart kid sebagai bahan bantu mengajar untuk pelajar masalah pendengaran. Pelajar bermasalah pendengaran lemah dalam penguasaan bahasa terutamanya bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Ada sesetengah pelajar yang hanya tahu perkataan tetapi tidak mengetahui makna perkataan tersebut. Oleh itu, kami menggunakan video sebagai gambaran visual untuk memudahkan pelajar memahami dengan melihat sendiri apa yang terdapat di dalam video yang ditayangkan. Penggunaan smart kid adalah sebagai penilaian kepada pelajar untuk melihat tahap kefahaman pelajar menguasai pembelajaran di dalam bilik darjah.
Friday, November 13, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment